Opdracht 4: Filmpje
Ik heb een video-opname gemaakt voor de leerlingen die extra uitleg nodig hebben over de product-som-methode.
Principe van Flens
Ik ben de video gestart met het vertellen wat het doel is van de video en het activeren van de voorkennis. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd om mijn stem zacht en vriendelijk te gebruiken zodat leerlingen er geen ergernis aan zullen krijgen.
Mijn opname heeft 13 minuten geduurd (iets aan de lange kant). Dit komt omdat ik naar mijn mening heb geprobeerd om de stof zo duidelijk en uitgebreid mogelijk uit te leggen zodat leerlingen er profijt van zullen hebben. Zelf ben ik niet in beeld omdat ik dit zelf niet prettig vind. Daarnaast heb ik geprobeerd om de presentatie zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor mijn leerlingen door extra voorbeelden te geven zodat de leerlingen de stof zo goed mogelijk snappen.
Feedback medestudenten Ivriz en Nick
De feedback was over het algemeen erg positief. Natuurlijk zijn er een paar verbeterpunten zoals dat er soms geluid is op de achtergrond (dit komt door mijn microfoon), alle tekst die soms in beeld komt en de tijdsduur van de video-opname.
Van mijn leerlingen heb ik ook zeer positieve feedback gekregen. Ze waren erg enthousiast en begrepen de uitleg volledig.
Persoonlijk ben ik zeer tevreden over mijn filmpje. Wat ik de volgende keer beter zou willen doen is opletten dat het geluid goed is en proberen de tijd van de opname in de gaten te houden.