Opdracht 6A: Applet


Les idee
S niveau (substitution): Leerlingen doen deze opdracht (schatzoeken) in GeoGebra in plaats van op papier. Op deze manier zijn de leerlingen interactief bezig met de opdracht en leren ze tegelijkertijd te werken met het programma.
M (modification) of R (redefinition) niveau: De leerlingen maken de opgave in GeoGebra en maken een opname hiervan waarin ze in stapjes moeten uitleggen hoe ze de taak hebben uitgevoerd en wat ze hebben geleerd. Ze kunnen hun werk delen met andere leerlingen of op een website plaatsen. Leerlingen kunnen hierdoor gericht feedback ontvangen. Wel moeten de leerlingen in staat zijn opname programma's te kunnen gebruiken en websites te kunnen bouwen.
Tegenwoordig zien we dat veel leerlingen ICT vaardig zijn. Toch blijft het handig wanneer leerlingen instructies krijgen over hoe ze een website kunnen bouwen of over hoe ze een opname programma kunnen gebruiken. Leerlingen kunnen ook ervoor kiezen om deze opdracht in tweetallen of in groepjes te maken. Op deze manier zijn ze elkaar aan het helpen en bieden ze elkaar ondersteuning.